Haku Menu

Liikunta ja terveys

Liikuntaryhmiä kaikille liikkujille, tule mukaan!

Soisalo-opiston liikuntaryhmien tavoitteena on parantaa fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyä sekä edistää terveyttä, hyvinvointia ja kehonhallintaa. Ohjattu liikunta antaa virikkeitä ja vastapainoa kiireiselle arkielämälle. Kurssit on tarkoitettu kaikenikäisille ja -tasoisille liikkujille.

Liikuntakursseja lukuvuonna 2020–2021

  • Terveysliikunta sisältää lämmittelyä, lihaskuntoharjoittelua ja venyttelyä. Se sopii liikuntaa aloitteleville tai peruskuntoa ylläpitäville. Terveysliikuntakursseina ovat myös kevennetyt kuntovoimistelut, vesivoimistelu.
  • Asahi on suomalainen terveysliikunnan menetelmä, jonka tarkoituksena on tyypillisten vaivojemme ennaltaehkäisy ja hoito. Tunneilla huolletaan kehoa seisten tehtävillä yksinkertaisilla ja luonnollisilla liikunnallisilla harjoitteilla hengityksen kannattelemana. Sopii kaikille ikää katsomatta.
  • UUTUUS! Tuolijumppa Mukavaa yhdessä tekemistä lihaskuntoa kehittäen ja kehoa huoltaen turvallisesti ja tehokkaasti. Järjestetään esteettömässä tilassa.
  • Kuntoliikunta sisältää vaativampia lihaskuntoharjoitteita kuin terveysliikunta. Kuntoliikuntaan kuuluvat myös: vauhdikas kuntoliikunta, kuntopiirit, kuntonyrkkeily, kahvakuula, hikijumppa ja tehokas cross-treeni. 
  • UUTUUS! Kamppaillen kuntoon Treeni tehokkaasta liikunnasta pitäville, jossa käytetään kamppailulajeista sovellettuja lihaskunto-, taito- sekä nopeusharjoitteita kestävyyttä kehittäen. Harjoitteet tehdään omaa kehonpainoa hyödyntäen ja sisältää myös kehonhuoltoa.
  • Vesiliikunnassa voit harrastaa hydrobiciä ja kevennettyä vesivoimistelua.
  • Kehonhuolto ja venyttely edesauttaa palautumista, lisää notkeutta ja liikkuvuutta. Ohjatut kehonhuolto- ja venyttely-kurssit sopii hyvin myös aktiiviliikkujille osaksi viikoittaista harjoitteluohjelmaa.
  • FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä joka sisältää hengityksen rytmittämiä kokonaisvaltaisia liikkuvuusharjoitteita, liikehallintaharjoittelua sekä dynaamista täsmävenyttelyä. FasciaMethod soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.
  • Jooga edistää terveyttäsi ja keskittymiskykyäsi. Joogaamalla pääset irti arjen kiireestä ja melusta. Meillä voit opiskella viikkotunneille Hathajoogaa ja viikonloppukurssilla Astangajoogaa. Päivä- ja iltaryhmiä sekä lyhyempiä retriittejä. UUTUUTENA oma ryhmä aloittelijoille sekä varhaisaamun herättelevä jooga.
  • UUTUUS! Hyvinvointia liikunnasta ja ruokavaliosta Pienissä (max. 16 hlö) ryhmissä saadaan vinkkejä, kuinka liikunnan ja ruokavalion avulla voi parhaiten vaikuttaa painoonsa ja omaan hyvinvointiinsa. Sopii kaikille omasta hyvinvoinnistaa kiinnostuneille.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen tästä
Liikunnan kurssitoiveita voit esittää tästä.

Kurssisuunnittelusta vastaa

Belinda Nurmi, tanssinopettaja
belinda.nurmi@soisalo-opisto.fi
puh. 044 444 2285