Haku Menu

Liikunta ja terveys

liikunta

Liikuntaryhmiä kaikille liikkujille, tule mukaan!

Soisalo-opiston liikuntaryhmien tavoitteena on parantaa fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyä sekä edistää terveyttä, hyvinvointia ja kehonhallintaa. Ohjattu liikunta antaa virikkeitä ja vastapainoa kiireiselle arkielämälle. Kurssit on tarkoitettu kaikenikäisille ja –tasoisille liikkujille.

Liikuntakursseja lukuvuonna 2017-18

  • Terveysliikunta sisältää lämmittelyä, lihaskuntoharjoittelua ja venyttelyä. Se sopii liikuntaa aloitteleville tai peruskuntoa ylläpitäville. Terveysliikuntakursseina ovat myös kevennetyt kuntovoimistelut, istumajumppa ja vesivoimistelu.
  • Kuntoliikunta sisältää vaativampia lihaskuntoharjoitteita kuin terveysliikunta. Kuntoliikuntaan kuuluvat myös: vauhdikas kuntoliikunta, kuntopiirit, kuntonyrkkeily, kahvakuula ja hikijumppa.
  • Vesiliikunnassa voit harrastaa hydrobiciä ja ikäihmisten vesivoimistelua.
  • Venyttely edesauttaa palautumista, lisää notkeutta ja liikkuvuutta. Ohjattu venyttely sopii hyvin myös aktiiviliikkujille osaksi viikoittaista harjoitteluohjelmaa.
  • Jooga edistää terveyttäsi ja keskittymiskykyäsi. Joogaamalla pääset irti arjen kiireestä ja melusta. Meillä voit opiskella esim. Hathajoogaa, Astangajoogaa ja  Yin joogaa. Ryhmiä on myös senioreille ja miehille.
  • Rentoutus ja meditaatio
  • Frisbeegolf-kurssilla käydään läpi heittotekniikan perusteet, puttaaminen, erikoisheitot erilaiset kiekot ja niiden ominaisuudet. Tekniikkaosio sisältää käytönnönheittoharjoittelua urheilukentällä. Kurssi kokoontuu kahtena lauantaina.

Lukuvuodelle 2017-18 voit esittää liikunnan kurssitoiveita tästä.

Kurssisuunnittelusta vastaa

Jukka Tuohino, suunnittelijaopettaja
jukka.tuohino(at)soisalo-opisto.fi
puh. 040 7138 650