Haku Menu

Liikunta ja terveys

Liikuntaryhmiä kaikille liikkujille, tule mukaan!

Soisalo-opiston liikuntaryhmien tavoitteena on parantaa fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyä sekä edistää terveyttä, hyvinvointia ja kehonhallintaa. Ohjattu liikunta antaa virikkeitä ja vastapainoa kiireiselle arkielämälle. Kurssit on tarkoitettu kaikenikäisille ja –tasoisille liikkujille.

Liikuntakursseja lukuvuonna 2019-2020

  • UUTUUS! Sportti-posse junioreille (6-12v)
    Liikkumista hyvässä possessa! Leikkimielellä, ilman kilpailutavoitteita vahvistamme perusliikuntataitoja. Sään salliessa saatamme liikkua myös ulkona. Tärkeintä on liikunnan riemu!
  • Terveysliikunta sisältää lämmittelyä, lihaskuntoharjoittelua ja venyttelyä. Se sopii liikuntaa aloitteleville tai peruskuntoa ylläpitäville. Terveysliikuntakursseina ovat myös kevennetyt kuntovoimistelut, vesivoimistelu.
  • UUTUUS! Asahi on suomalainen terveysliikunnan menetelmä, jonka tarkoituksena on tyypillisten vaivojemme ennaltaehkäisy ja hoito. Tunneilla huolletaan kehoa seisten tehtävillä yksinkertaisilla ja luonnollisilla liikunnallisilla harjoitteilla hengityksen kannattelemana. Sopii kaikille ikää katsomatta.
  • UUTUUS! Spiraali Stabilaatio on tuki- ja liikuntaelin ongelmiin erikoistuneen tsekkiläisen lääkärin Richard Smisekin kehittämä menetelmä jossa menetelmään suunniteltujen vastuskuminauhojen avulla harjoitetaan kehoa kiertäviä spiraaliketjuja. Näin voidaan vahvistaa, venyttää ja rentouttaa kehon eri osia. Menetelmä on kehitetty erityisesti selkäongelmien hoitoon ja se sopii kaikille, jotka haluavat hyvän ryhdin, tasapainoisen kävelyn sekä juoksun ylävartalon ja lantion kiertoineen.
  • Kuntoliikunta sisältää vaativampia lihaskuntoharjoitteita kuin terveysliikunta. Kuntoliikuntaan kuuluvat myös: vauhdikas kuntoliikunta, kuntopiirit, kuntonyrkkeily, kahvakuula, hikijumppa ja tehokas cross-treeni. Alkusyksyksystä myös Kahvakuulan tekniikka workshop.

  • Vesiliikunnassa voit harrastaa hydrobiciä ja kevennettyä vesivoimistelua.
  • Kehonhuolto ja venyttely edesauttaa palautumista, lisää notkeutta ja liikkuvuutta. Ohjatut kehonhuolto- ja venyttely-kurssit sopii hyvin myös aktiiviliikkujille osaksi viikoittaista harjoitteluohjelmaa.
  • FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä joka sisältää hengityksen rytmittämiä kokonaisvaltaisia liikkuvuusharjoitteita, liikehallintaharjoittelua sekä dynaamista täsmävenyttelyä. FasciaMethod soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.
  • Jooga edistää terveyttäsi ja keskittymiskykyäsi. Joogaamalla pääset irti arjen kiireestä ja melusta. Meillä voit opiskella Hathajoogaa ja Astangajoogaa. Päivä- ja iltaryhmiä sekä lyhyempiä retriittejä.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen tästä
Liikunnan kurssitoiveita voit esittää tästä.

Kurssisuunnittelusta vastaa

Belinda Nurmi, tanssinopettaja
belinda.nurmi@soisalo-opisto.fi
puh. 044 4442 285