Haku Menu

Liikunta ja terveys

Liikuntaryhmiä kaikille liikkujille, tule mukaan!

Soisalo-opiston liikuntaryhmien tavoitteena on parantaa fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyä sekä edistää terveyttä, hyvinvointia ja kehonhallintaa. Ohjattu liikunta antaa virikkeitä ja vastapainoa kiireiselle arkielämälle. Kurssit on tarkoitettu kaikenikäisille ja -tasoisille liikkujille.

Soisalo-opiston liikuntaryhmät toteutetaan hygieniaan erityistä huomiota kiinnittäen ja noudattaen opetus- ja kulttuuriministeriön (OKM) ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) turvallisuusjärjestelyihin muille koulutusmuodoille antamia ohjeita. Jotta turvavälit voidaan huomioida, olemme varanneet jokaista oppilasta kohden 5 m2 salitilaa. Tästä syystä ryhmien kokoa on jouduttu rajoittamaan. 

TULETHAN TUNNILLE VAIN TÄYSIN TERVEENÄ!

Liikuntakursseja lukuvuonna 2021–2022

  • UUTUUS! Harjoittele rennolla tiiviskurssilla Frisbeegolfin perusteita.
    Kurssi kokoontuu elokuun lopussa Kuvansissa ja järjestetään yhdessä Joroisten Urheilijoiden, Frisbeegolf jaoston kanssa. 
  • Terveysliikunta sisältää lämmittelyä, lihaskuntoharjoittelua ja venyttelyä. Se sopii liikuntaa aloitteleville tai peruskuntoa ylläpitäville. Terveysliikuntakursseina ovat myös kevennetyt kuntovoimistelut ja vesivoimistelu.
  • UUTUUS! Jumppavenyttely on liikuntakurssi hyvinvoinnin ylläpitoon. Tunti jakautuu alkulämmittelyn jälkeen lempeään lihaskunto-osuuteen ja pitkiin venyttelyihin.
    Ryhmä kokoontuu Karviossa.
  • Vesiliikunnassa voit harrastaa hydrobiciä ja kevennettyä vesivoimistelua.
  • Asahi on suomalainen terveysliikunnan menetelmä, jonka tarkoituksena on tyypillisten vaivojemme ennaltaehkäisy ja hoito. Tunneilla huolletaan kehoa seisten tehtävillä yksinkertaisilla ja luonnollisilla liikunnallisilla harjoitteilla hengityksen kannattelemana. Sopii kaikille ikää katsomatta.
  • Kuntoliikunta sisältää vaativampia lihaskuntoharjoitteita kuin terveysliikunta. Kuntoliikuntaan kuuluvat myös: vauhdikas kuntoliikunta, kuntopiirit, kuntonyrkkeily, kahvakuula, hikijumppa ja tehokas cross-treeni. 
  • UUTUUS! Aerobista kuntoa kehittävä sekä elimistä rasvanpolttoa vauhdittava HIIT – Korkeatehoinen intervalliharjoittelu. Tunti sisältää sykettä nostattavaa lihaskuntoa kehonpainolla sekä erilaisilla välineillä tehtävää voimaharjoittelua unohtamatta palauttavia liikkuvuusharjoituksia ja venyttelyitä.
  • Kehonhuolto ja venyttely edesauttaa palautumista, lisää notkeutta ja liikkuvuutta. Ohjatut kehonhuolto- ja venyttely-kurssit sopii hyvin myös aktiiviliikkujille osaksi viikoittaista harjoitteluohjelmaa.
  • Jooga edistää terveyttäsi ja keskittymiskykyäsi. Joogaamalla pääset irti arjen kiireestä ja melusta. Päivä- ja iltaryhmiä.
    UUTUUKSIA:
    K
    evennetty jooga, jossa yhdistetään rauhallista, lempeää hathajoogaa ja tuolijoogaa, ja joka sen vuoksi sopii myös sellaisille, joilla on nivelissä kulumaan, jäykkyyttä tai kankeutta. 
    Virtaava Flow-jooga on luova ja liikkeellinen, keho-mieli-yhteyttä vahvistava harjoitus, jossa liikutaan liikutaan oman hengityksen ja kehokokemuksen kannattelemana asanasta toiseen.
    VERKKOKURSSI: Yin-jooga, kurssille voi osallistua mistä tahansa, tarvitset vain älylaitteen ja toimivan verkkoyhteyden. Näin yksikään tunti ei jää välistä, vaikka olisit toisella paikkakunnalla mökillä tai työmatkalla.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen tästä
Liikunnan kurssitoiveita voit esittää tästä.

Kurssisuunnittelusta vastaa

Ronja Peltola
ronja.peltola(at)soisalo-opisto.fi
puh. 0417311546